KAS YRA PROBIOTIKAI ?

getty_rf_photo_of_herbal_supplements_bowlProbiotikai- tai gyvi mikroorganizmai, arba dar kitaip vadinamos "gerosios bakterijos", kurios yra būtinos tinkamai žarnyno veiklai  Žodis "probiotikas " kilęs iš graikų kalbos ir reiškia "už gyvenimą ".Tam tikrais atvejais – pvz. gydantis didelėmis antibiotikų dozėmis, chemoterapiniais vaistais, esant įvairioms stresinėms būklėms sutrinka pusiausvyra tarp virškinimui naudingų  ir žalingų bakterijų.Tuomet organizmas pasidaro neatsparus maisto infekcijoms, ilgai besitęsiantis disbalansas tarp "gerųjų" ir "blogųjų" bakterijų gali įtakoti žarnų uždegimą- kolitą, o gal būt tai yra   ir  viena iš storžarnės vėžio priežasčių .Dažnai manoma, kad probiotikų galima įsigyti tik vaistinėse, tačiau jų yra įvairiuose maisto produktuose, todėl žymiai sveikiau yra valgyti probiotikais turtingą maistą  , nei gerti sintetines tabletes.

Kokie maisto produktai yra turtingi probiotikais ?

getty_rm_photo_of_probiotic_yogurt1.Jogurtas. Tai žinomiausias "gerųjų" bakterijų šaltinis, kuris palaiko sveiką gerųjų-blogųjų žarnyno bakterijų balansą .Jogurtų yra įvairių- pagardintų įvairiomis uogomis, rūgštesnių, saldesnių, Yra natūralių, dar papildytų "bifidobakterijomis".Tai naudingos bakterijos,slopinančios žarnyne "blogųjų" bakterijų veiklą,gerinančios imunitetą, įvairių mineralų įsisavinimą ir kt.

getty_rm_photo_of_sauerkraut_full_of_probiotics

 

 

 

2.Rauginti kopūstai .Raugintuose kopūstuose yra daug C ir B grupės vitaminų, pieno bakterijų. Daržovės,raugintos su druska, išsaugo gerąsias bakterijas,todėl maisto racione nereikėtų atsisakyti raugintų kopūstų, raugintų agurkų.Kaimuose dar ir dabar išlikęs paprotys prisiraugti statines kopūstų bei agurkų, nes žiemą tai pagrindinis vitaminų šaltinis.

getty_rf_photo_of_cheese_fights_bacteria3.Varškėje, fermentiniuose  sūriuose (gauda, parmezanas, čedaras  ir kt.) yra daug gerųjų bakterijų, kurios gaminasi fermentacijos metu. Kuo sūris ilgiau brandinamas, tuo gerųjų bakterijų jame daugiau.

getty_rm_photo_of_probiotic_shake

 

 

 

4. Kefyras.Pagal legendą- kefyrą sugalvojo Kaukazo piemenys pastebėję, kad  pienas, laikomas odiniuose maišeliuose, rūgsta kitaip, nei paprastai rauginamas pienas. Piemenys šiuos maišelius kabindavo tarpduriuose, kad praeinantys žmonės geriau suplaktų maišelio turinį  ir gaudavosi kitoks  gėrimas nei rūgpienis.Tirštas, kreminis, aštroko skonio, panašus į jogurtą, tačiau žymiai turtingesnis natūraliais probiotikais, pasigaminančiais fermentacijos metu.. 

getty_rf_photo_of_sourdough_bread_aids_digestion5.Raugo duona.Sveikiausia duona yra su natūraliu raugu, kepta iš viso grūdo miltų. Tai tikras natūralių probiotikų, vitaminų ,baltymų, angliavandenių  šaltinis.

getty_rf_photo_of_honey_with_prebiotics

 

 

 

6.Prebiotikai.Probiotikai yra gyvosios bakterijos gaunamos su maistu. Prebiotikai- bakterijos,kurios maitina jau esančias gerąsias  bakterijas žarnyne. Prebiotikų daug yra ankštinėse daržovėse, šparaguose,  špinatuose, bananuose, meduje,grikiuose,avižiniuose dribsniuose,.Pusryčiams labai sveika avižinių dribsnių, grikių košės, paskanintos medumi  ar vaisiais. Prebiotikai tiesiog sustiprina probiotikų veiklą žarnyne.

logo-webmd-sitePagal WebMD paruošė Leonarda Šarakauskienė info@sarakauskiene.lt

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


8 − = du

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>